IBU ZUL ARIFFIN MENINGGAL DUNIA AKIBAT SERANGAN JANTUNG

Ibu kepada pelakon Zul Ariffin, Robiah Nasir, telah meninggal dunia kira-kira pukul 3.40 pagi hingga 4 pagi tadi akibat serangan jantung.

Allahyarhamah Robiah menghembuskan nafas terakhir di kediaman anaknya iaitu kakak kepada aktor Zul Ariffin di Sungai Penchala, Damansara.

Astro Gempak difahamkan, jenazah Allahyarhamah akan dikebumikan selepas solat Zuhur selepas disembahyangkan di masjid Sungai Penchala.

Loading...

Takziah diucapkan kepada Zul Ariffin dan keluarganya dan semestinya ini merupakan kehilangan terbesar kerana Robiah sangat rapat dengan anak-anaknya.

Sementara itu di ruangan komen Instagram Zul Ariffin FC (ZAFC), sudah mula dihujani ucapan takziah daripada para peminat.

Mereka turut mendoakan agar Zul Ariffin tabah menjalani ujian ini.

Foto: Instagram ZAFC

Sumber – gempak

Loading...

Wanita usia 45 tahun asal Jerman ini sangat, sangat takut menjadi tua! Tahun 2009 lalu, soerang profesor bernama Anatoli Brouchkov menemukan bakteria antik dari 3,5 juta tahun yang lalu. Katanya jika bakteria ini disuntik ke dalam tubuh, maka orang itu akan “kembali muda”.

Bakteria jenis Bacillus F ini memiliki DNA yang tidak pernah menua, buktinya mereka masih hidup selama 3,5 juta tahun. Profesor pun menarik kesimpulan bahawa ini boleh menjadi senjata manusia untuk melawan penuaan.

Sebenarnya wanita ini telah menghabiskan sekitar 60 ribu untuk kecantikan selama 20 tahun terakhir. Ia rutin menyuntikkan bakteria itu 2 minggu sekali, tapi ia masih berkeinginan untuk menambah dos dan frekuensinya.

Setelah ia menyuntikkan bakteria tersebut ke dalam tubuhnya, ia mengaku bahawa kulitnya menjadi “lembut seperti bayi”, stamina dan kualiti tidurnya juga meningkat.

Ia mengaku bahawa ia mendapat tentangan keras dari keluarganya, juga ngaku kalau kadang berkaca ia merasa rupanya tampak beda, tapi ia merasa apa yang ia lakukan “tidak salah”. Ia menyuntikkan bakteria itu bukan untuk kembali ke usia 20 tahun, tetapi ia percaya kalau ia sudah tua nanti, ia tetap boleh memiliki tubuh yang muda.

Ketika ditanya apakah suntikan ini ada efek sampingnya dalam jangka panjang, ia mengaku bahawa ia tidak tahu, tapi ia merasa kalau tidak ada risiko yah tidak ada hasil.

Loading...

Setelah diliput media, banyak netizen berkomentar “Kelihatan lebih tua 45 tahun”, “Mirip monster”, “Jadi serem sangat”, “Macam bodo ja, sudah tua akan tetap tua”…

Memang mengejar kecantikan itu sah-sah saj, tapi jika harus menyuntikkan bakteria ke dalam tubuh sendiri, apakah worth it?

Bagaimana menurut sobat Cerpen? Tinggalkan komentarmu di bawah! Jangan lupa SHARE supaya makin banyak yang tahu!

Sumber: hottime via IniSerius.com

 

Loading...