Jalaluddin rancang kahwin ibu tunggal, YR

KUALA LUMPUR: Pelakon popular, Datuk Jalaluddin Hassan, merancang untuk menikahi seorang ibu tunggal selepas genap setahun pemergian isterinya, Datin Hasimah Mat Ehsan.

Hasimah meninggal dunia pada 5 November tahun lalu akibat komplikasi pembedahan jantung di Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM), di sini.

Jalaluddin, 63, mengaku beliau kini berkawan dengan wanita empat anak berkenaan, yang dikenali menerusi laman sosial sejak Ramadan lalu.

Loading...

“Kami berkenalan menerusi Facebook dan kali pertama saya menegurnya adalah pada Ramadan lalu apabila mengucapkan selamat berpuasa kepadanya.

“Hanya pada Aidilfitri baru kami ada peluang bertemu, pada sebuah acara rumah terbuka. Tak sangka, dia adalah adik kepada kawan saya,” katanya kepada BH Online ketika ditemui pada majlis sidang media Teater Bahara Emas di Auditorium Dewan Bahasa dan Pustaka, di sini hari ini.

Teater terbitan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) itu bakal dipentaskan pada 19 hingga 22 Oktober ini.

Jalaluddin berkata, jiwa kental yang ada pada wanita yang hanya dikenali sebagai YR itu membuatkan hatinya terpikat, sekali gus mahu menjadikannya sebagai teman hidup.

Image result for jalaluddin rancang kahwin ibu tunggal

Loading...

“Saya kagum dengan semangatnya membesarkan anak-anak, selain menjaga ibunya yang kurang sihat,” katanya.

Sementara itu, bercerita mengenai keadaan kesihatannya, pelakon berpengalaman yang juga seorang pengacara itu memberitahu, beliau kini semakin pulih.

“Bagaimanapun, saya kena lakukan fisioterapi sebab kaki masih lemah dan saya juga perlu menjaga makan,” kata Jalaluddin lagi.

Pada 2 Oktober lalu, Jalaluddin dilaporkan pengsan selepas menjadi tamu program bual bicara siaran TV AlHijrah, Assalamualaikum.

Image result for jalaluddin hasan

 

 

SEDIH!! Seorang Jururawat Ternampak Sebuah Koper Hitam Dengan Bunyi Aneh Dari Dalamnya, Setelah Dibuka Isinya, Hatinya Luluh, Sedih Berkecai. Tak Sangka Rupa-rupanya Koper itulah yang..

 

 

Loading...

Saat ia pergi bekerja di pagi hari, seorang perawat di Essex, Inggris, melihat sebuah koper di jalan. Insting menyuruhnya untuk membukanya. Ketika ia melakukannya, ia mendapat kejutan besar tapi membuat hatinya terenyuh.

Dalam koper itu ternyata ada 15 ekor anak kucing mungil, dan semuanya masih berusia antara tiga dan lima minggu.

Siapa pun yang meninggalkan kucing-kucing mungil itu pasti ingin mereka untuk bertahan hidup, itu terbukti karena koper dimana kucing itu ditaruh banyak terdapat tusukan atau bolongan pada bagian koper, tujuannya agar para kucing bisa tetap bernafas.

Tak kuasa menahan kasihan, perawat ini memutuskan untuk memelihara ke15 kucing tersebut. Dan koper peninggalannya koper peninggalannya dilaporkan ke dekat pusat kesejahteraan hewan yang disebut Cats Protection.

Alison Gamble, seorang petugas di penampungan itu, membawa 15 kucing itu dan berkata : “Meskipun mereka semua hidup dan dalam kondisi cukup baik, tapi mereka terlalu muda untuk berada jauh dari ibu mereka.”

Sejak anak-anak kucing terlepas dari induknya dan tidak bisa menyusui, itu berarti mereka perlu diberi makan secara individual biar mereka tidak kekurangan gizi atau masalah lainnya.

“Entah kucing ini berkembang biak terlalu banyak sehingga majikannya merasa repot dan membuangnya, atau mungkin seseorang hendak menjualnya” kata Alison Gambles.

Untungnya pusat penampungan tersebut mampu merawat mereka dengan baik sehingga mereka semua pasti akan diadopsi dengan cepat. Walaupun mereka semua masih terlalu muda dan rapuh untuk meninggalkan penampungan sebelum mereka diadopsi.

“6 diantara mereka memiliki infeksi pada matanya, tapi 9 yang lain tampak baik-baik saja untuk saat ini, kita akan terus memperhatikan kesehatan mereka「

Kesimpulan Alison mengenai kasus ini adalah “kekhawatiran kami sekarang adalah bagaimana kalau ibu kucing ini akan hamil lagi kedepannya, apakah calon anaknya nanti akan mendapat perilaku yang sama tragisnya dengan ke-15 saudaranya? ”

Kucing ini terlalu sayang untuk mendapat perilaku mengenaskan seperti ini. Lihat saja kelucuan tingkah mereka dari video di bawah ini:

Semoga kucing-kucing ini cepat diadopsi dan mendapat keluarga yang sayang dan bisa merawat dan membesarkan mereka ya.

Sumber: XB

Loading...