Muka Cantik Bak Bidadari. Tapi Bila Tau Sisi Gelap Dia, Semua Sumpah Seranah!!

Di media sosial banyak beredar gambar foto orang-orang. Tapi tidak semua orang ingin tampil apa adanya di medsos. Mereka tidak mau foto dirinya yang jelek tersebar di dunia maya. Ini berlaku khususnya pada para wanita, mereka rela memanipulasi wajah dan tubuhnya agar kelihatan menarik di internet.

 

Memanipulasi di sini bukan bererti merubah tubuhnya. Tapi mengedit gambar mereka sedemikian rupa agar kelihatan sempurna. Bahkan ada orang yang punya kemahiran yang hebat dalam mengedit gambar seseorang agar kelihatan sempurna.

Loading...

Dia adalah pengguna akaun Weibo bernama Yu Wen Jing Shirley.

Cantik? iya

Kulit mulus? iya

Seksi? iya

Loading...

Comel? iya

Sempurna gak? iya

Nampak kalau kita melihat fotonya Yu Wen Jing Shirley di akaun instagramnya, bikin siapa saja jatuh hati sama kecantikan dan kemulusan badannya. Bahkan banyak orang menyebut dia seperti kembaran Angelababy. Badannya kurus, mukanya comel, kulitnya mulus, kurus.Perfek! Idaman semua wanita banget deh!

 

Tapi namanya juga “haters” alias orang yang sirik dan ga suka sama dia, cuba membuktikan fakta di sebalik keseksian badannya. Dan hasilnya ternyata ….

.

.

Loading...

.

.

jeng jeng jeng ….

Kakinya si kurus, tapi lihat deh bayangan di bawahnya. Kok besar?

Kenapa badannya kecil tapi kakinya besar banget ya?

kenapa garis kayunya belok-belok gak rata?

Pakai baju yang sama, pada hari yang sama .. Tapi beza bentuk badan

Ya! Ini semua hanya photoshop. Kalian boleh melihat bahawa tubuh asal dari Yu Wen Jing Shirley adalah bontot. Banyak orang mengulas “Ini sih photoshop abis! Parah, nipu banyak orang”. Ada juga yang bilang “Yaudahlah, itu hak dia mau edit begitu. Rugi di dia sendiri, selama lelakinya.Disamping mau terima dia apa adanya”

Gambar asli VS Photoshop

Beza betul dengan original..

Well, apa-apa keadaan badanmu sekarang, baik itu terlalu kurus, bontot, atau gemuk, lebih baik jadi diri sendiri. Daripada kamu mau cuba tampil cantik di depan orang tapi dengan memakai “topeng” Nanti jadinya kaya cewe satu ini, malah dihina banyak netizen, kan jadi berabe.

 

Love Yourself!

 

Sumber: Coco

Loading...