Seorang Pelayan Hotel Membawakan Sarapan Untuk Pelanggannya,Namun Saat Pintu Dibuka Terjadi Satu Peristiwa Yang Tak Sepatutnya Berlaku!!

Pada umumnya, pelayan yang bekerja di perhotelan, restoran dan tempat karaoke, mereka yang harus bertemu secara langsung dengan para tamu, sudah menjadi keutamaan utama bagi mereka untuk melayani tetamu dengan baik dan ramah, bukan?

 Tugas paling umum dari seorang pelayan adalah menyapa tamu, memberikan perkhidmatan yang memuaskan, menjawab soalan yang diajukan dan bahkan cuba untuk menyelesaikan masalah yang membuat para tetamu merasa tidak selesa. Bahkan seorang pelayan pun dituntut untuk melayani dengan sikap hati yang gembira, tidak sombong. Mereka harus dapat mengawal emosi mereka. 

Namun apa yang terjadi di sebuah hotel ini benar-benar akan mengejutkan.

Loading...

Yang terjadi adalah pelayan hotel ini sedang mengantarkan sarapan pagi ke bilik seorang tetamu.

Namun setelah mengetuk 3 kali, tidak ada jawaban sama sekali dari dalam bilik.

  Akhirnya ia pun meletakkan sarapan tersebut beserta nampannya di atas lantai, tepat di depan pintunya.

Loading...

Setelah pelayan itu pergi meninggalkan bilik itu, akhirnya pemilik bilik di didepannya membuka pintu dan menyapu ke arah luar, iaitu berjalan di mana sarapan itu diletakkan.

 

Ia juga mengebaskan pelapik kakinya yang penuh debu dan kotoran ke arah sarapan pagi yang ada di atas tanah itu.

 

Tak lama kemudian, pemilik bilik pun keluar dengan memakai tuala. Ia melihat ada sarapan di depan pintu biliknya.

Loading...

Ia pun membawa makanan tersebut masuk ke biliknya.

Hal ini diketahui ketika pemilik bilik melaporkan sarapannya  dipenuhi oleh debu dan kotoran kepada manager hotel. Lalu mereka melihat kembali CCTV dan amat terperanjat sekali dengan apa yang berlaku.

Bukankah seharusnya tugas pelayan adalah melayani para tamu, bahkan dalam hal kecil, mengantarkan sarapan saja, mereka boleh melakukan perkara yang begitu simple seperti itu. Hal ini benar-benar sangatlah mengganggu keselesaan para tetamu yang menginap di hotel itu.

Hati-Hati. SHARE KAN!!

Sumber: pixpo

Loading...