Wajah Ratu Cantik Itali ini Hancur Disiram Air Panas Oleh Kekasihnya, Tapi Dia Tak Mau Membalas, Ternyata Alasan Mengejutkan Kerana..

Gessica Notaro, seorang gadis yang pernah terpilih sebagai ratu cantik Itali ini menceritakan bagaimana kisah kekasihnya yang menghancurkan semua kecantikannya.

Setelah diserang oleh bekas kekasihnya, Jorge Edson Tavares, Gessica harus menjalani pemulihan selama 2 bulan, seluruh kulit wajahnya rosak dan hancur kerana terkena air panas. Kini bahkan untuk menemubualnya perlu dibatasi dengan kaca.

Semua orang yang masuk biliknya perlu menjalani proses pembersihan kuman terlebih dahulu.

Loading...

3 tahun lalu, Gessica dan bekasnya kenal waktu bekerja bersama, namun bagaimana nasib bekas kekasihnya itu sampai saat ini pun tidak diketahui.

Sekarang Gessica perlu menjalani pengubatan selama 1 tahun kemudian baru akan menjalani operasi plastik. Setiap bulannya, ia perlu biaya pengubatan kurang lebih 10 ribu.

Gessica yang baru 28 tahun ini akhirnya mengatakan di depan umum, “Aku merasa seperti dipenjara selama 2 bulan ini, aku sudah tidak boleh hidup seperti dulu lagi, tak boleh berjemur matahari, tak boleh bertemu orang tanpa penutup kulit, rasa sakit ini tidak pernah hilang.”

Hampir semua wang Gessica habis untuk pengubatan, setiap 6 jam sekali, ia perlu untuk meneteskan ubat di matanya dan mengoleskan pelembab kulit, dia tidak boleh terkena air, juga tidak boleh bekerja.

Loading...

“Walaupun sembuh, juga meninggalkan luka selamanya, asalkan aku bertemu orang aku akan takut, di otakku selalu terputar kenangan buruk itu.”

Namun walaupun Gessica mengalami hal yang sangat mengerikan, ia tetap berpikiran positif, ia mengatakan, “walaupun wajahku hancur, tapi setiap inderaku masih ada, mulut dan hidungku juga masih bagus, aku masih boleh mengenali diriku waktu bercermin. Awalnya mataku mungkin saja buta, tapi sekarang aku masih boleh melihat.”

Gessica menceritakan, waktu diserang hari itu, air panas itu masuk ke mulutnya, untung saja dia langsung memuntahkannya, sehingga suaranya tidak rosak juga.

Gessica yang tahun 2007 lalu ikut pemilihan pertandingan kecantikan ini mengatakan, bekas kekasihnya ini dulu juga seorang model, namun setelah putus, dia malah jadi suka cemburu gila dan sering mengikuti Gessica.

“Dia tahu pekerjaanku, kemana aku pergi, setiap kali dia selalu mengikutiku, waktu aku telat masuk kerja beberapa menit, dia langsung mengirim pesan dan bertanya aku dimana? Dengan siapa?”

Belakangan Gessica tinggal bersama kekasih barunya, Tavares, bekasnya ini malah mengancamnya. Kerana takut, akhirnya Gessica memilih untuk membiarkan saja. Tapi bekasnya ini semakin menjadi-jadi, dia bahkan boleh menggunakan “pura-pura bunuh diri” untuk menarik perhatian Gessica.

Belakangan Tavares selalu mengancamnya akan menyiram air panas. Kerana di tempat kerja Gessica juga menggunakan air panas untuk membersihkan saringan, ia pernah bertanya pada petugasnya bagaimana kalau sampai dia disiram oleh air itu.

Loading...

Saat itu petugas menyarankan supaya jangan dicuci dengan air, kerana akan semakin parah. Gessica juga menceritakan ancaman dan ketakutannya pada teman-temannya, dia menceritakan dirinya selalu ketakutan waktu berjalan pulang setiap hari.

Kebelakangan ini Gessica membawa pesan dari Tavares melapor ke polis. Polis setempat juga sudah melihat dan sudah memerintahkan agar melindungi Gessica.

Namun bulan Januari lalu, waktu Gessica pulang ke rumah setelah pergi bersama temannya, ia bertemu dengan Tavares dan diserang olehnya. Walaupun Gessica sudah mempersiapkan diri suatu hari nanti Tavares akan menemukannya, tapi dia tidak menyangka Tavares akan begitu kejam.

Gessica tau ia akan kehilangan wajahnya, namun dia hanya berdoa agar tidak buta.

Gessica yang selalu positif ini selalu meminta dirinya untuk tidak balas dendam, dia berharap suatu hari waktu Tavares melihat wajahnya, dia akan mengerti betapa kejam dirinya.


Subat cerpen, benar-benar kejadian yang amat mengerikan yah! Semoga saja Gessica cepat pulih dan Tavares cepat sadar kalau yang dia lakukan ini menghancurkan hidup seorang gadis muda ya!

sumber : bomb via OHTrending.net

Loading...